Åpent møte: Ny teknologi - er arbeid for alle mulig?

Ny teknologi - er arbeid for alle mulig?

29. jan, kl. 18:00 — 20:00, Stovner Senter 3
Ny teknologi - er arbeid for alle mulig?

Gode medlem!Vi er inne i et nytt år - 2019. Det er et viktig år med kommunevalget og valg til nytt bydelsutvalg som det viktigste.Første møte i år blir 29. januar kl 18.00 på Deichman bibliotek, Stovner Senter. Temaet vi tar opp er spørsmålet om det er mulig å sikre arbeid til alle som ønsker det, samtidig som vi er inne i en tid med store teknologiske endringer som kan overflødiggjøre arbeidsplasser. For Arbeiderpartiet er arbeid til alle vår viktigste sak. Arbeid er nøkkelen vil velferd og et godt sosialt liv.På møtet vil finansbyråd Robert Steen, som også er medlem av Arbeiderpartiets arbeidslivsutvalg, innlede om temaet. Han vil også komme inn på sysselsettingssituasjonen i enkelte deler av byen der sysselsettingsgraden er lav og der det fortsatt er relativ høy ledighet. Bydelsdirektør i vår bydel, Alf H. Søland, vil snakke litt om sysselsettingssituasjonen i vår bydel og hva bydelen kan bidra med for å skaffe arbeid. Så vil kommunikasjonsrådgiver Inger Helene Vaaten fra Handel&Kontor, og som også er leder av fagligpolitisk utvalg i Oslo AP, snakke om hvordan den teknologiske utvikling virker inn på arbeidsplassene i handel- og servicenæringene og hvordan den utfordringen kan møtes.Så blir det selvsagt anledning til spørsmål og innlegg fra salen. Møtet varer til kl 20.00.Vi håper du finner dette interessant og ta gjerne med venner og kjente.Kameratslig hilsenAwais AslamLeder Stovner Arbeiderparti